lördag 5 februari 2011

En vecka senare....

Hej på dej! Uppdateringen har ju inte varit den bästa under föregångna veckan, men men =P
Jag har faktiskt jobbat tisdag-fredag på Fjärdhundraskolan =) Det va typ 1½ månad sen sist! Min kära mor jobbar som elevassistent och min syster vickar på lekis och fritids så halva familjen har varit på skolan hela veckan =P Tis, ons, tor var jag i något som kallas studion dit elever som behöver extra hjälp kommer och igår var jag klassföreståndare, först för en 3a och sen för en 2a =D På måndag ska jag dit igen!

Kryssningen i lördags var hur kul som helst!! Det blev ju som sagt bara jag, älskling och syster. Vi åkte från Enköping runt 15. När vi kom till Stockholm skulle vi egentligen svängt av och åkt den lätta vägen till färjan men vi åkte fel haha! Jag  fick agera kartläsare via mobilen, och jag tyckte jag fixare ganska bra =P Vi va lite nervösa bara när vi stod i princip still på olika gator runt hamnen med 30min kvar till incheckning, men vi hann iallafall! Vi parkerade på båten och installerade oss i hytten, käkade räkmacka och gick till kareoke-baren och skrattade åt folk som sjöng. Efter ett par drinkar gick vi ner och fixade i ordning oss. Eftersom Viking slutat sälja sprit i taxfreen på ditvägen (vilket vi och alla andra ovetande resenärer svor rätt friskt åt) så vare bara att fortsätta dricka i baren. Vi fick också besök av några mintu-drickande 45åringar i hytten så det gick ganska bra iallafall =P Hela natten dansade vi på något som kallades Clubseven tror jag och runt 4, 5, efter att ha käkat världens godaste pyttipanna, så trilla vi i säng.
Upp klockan 12 och käka bakad potatis med räkröra (aa, den va god!) och sen satt vi som avdankade alkisar och hängde tills det var dags att åka av =) Riktigt lyckad resa alltså, måste snart göras om!

Igårkväll däckade jag på soffan halv 9. Så jäkla trött alltså =P Just nu sitter jag och skriver på sista uppgiften, ska skicka in dem på måndag. Får se vad kvällen bjuder på.. lite partysugen är jag nog allt =)
Ha en bra lördag! Puss&Kram


Frukost!

Ett par Uggs  från Tradera som jag hämtade ut i torsdags.
Lappen kvar med ursp.pris 199,-, jag köpte dem för 85 =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar